Open op:

ZA 5-10 van 16:00-22:00

Nieuws

Opening tijdelijke tentoonstelling ‘Zwart, het leven in de mijn’ in Mijnbouwmuseum Sevenum

20-09-2024 door Martin Gerven

SEVENUM – In het Mijnbouwmuseum Sevenum is afgelopen zaterdag de tijdelijke tentoonstelling ‘Zwart, het leven in de mijn’ officieel geopend. De expositie biedt een fascinerend kijkje in het leven van de Sevenumse mijnwerkers en de zware omstandigheden waarin zij werkten. De feestelijke opening werd verricht door de burgemeester, die het lint doorknipte tijdens een drukbezocht evenement. Een uitgebreide rapportage van de opening is te zien in een video van Omroep Sevenum.

Bezoek de mijn

De tentoonstelling trekt veel belangstelling vanwege de bijzondere historische verhalen en objecten, waaronder oude werktuigen, foto’s en persoonlijke verhalen van mijnwerkers. Helaas kan een veelgevraagde rondleiding naar de mijnschacht, één van de hoogtepunten van het museum, momenteel niet doorgaan. Vanwege lopend onderzoek in de mijnen blijven deze voorlopig gesloten voor bezoekers.

Ondanks deze beperking biedt de expositie ‘Zwart, het leven in de mijn’ een indrukwekkende en indringende ervaring voor iedereen die meer wil weten over het rijke mijnverleden van Sevenum. De tentoonstelling is tijdelijk te bezoeken in het Mijnbouwmuseum in Sevenum.

Video afspelen